Billroy and the Space vampires och andra (rymd)äventyr.

Denna vecka har mitt online-projekt Billroy and the Space vampires haft premiär på Internet. Viss tid har även lagts på att göra ett återbesök i Blizzards Starcraft-universum, dels i Starcraft och i Starcraft 2. Rymden och sci-fiction har gjort ett återtåg i mitt sinne denna vår. Jag har nog alltid haft ett stort behov (och förmåga) att fantisera om olika världar med intressanta karaktärer i. Det verkar som att när jag inte skriver noveller så ritar jag serier. Jag har helt enkelt ett enormt sug efter att berätta historier och underhålla min omgivning.


Starcraft 1

Starcraft.

 

Billroy and the Space vampires skapades lite av en slump. Jag visste att jag ville börja med ett nytt serieprojekt, men jag visste inte riktigt vad det skulle handla om. Idén fick jag en dag när jag satt och läste lite tutorials till Inkscape och Illustrator, varav en av dem handlade om att göra en streckgubbe-avatar. ”Pfft, det där kan jag göra utan guide” sa jag självsäkert. Vilket visade sig vara nästan sant, jag tjuvkollade vid två tillfällen. Slutprodukten blev en rymdhjälte i blå rustning och röd mantel (vilken politisk ironi!) vid namn Billroy. The rest is history, som de säger. Följ gärna Billroys äventyr här.

 

Efter att jag registrerat ett konto på Battle.net (Blizzards onlinetjänst) hade jag turen att bli utvald som beta-testare av deras kommande stortitel Starcraft 2: wings of liberty. Jag måste säga att Blizzard har lyckats riktigt bra och SC2 är mer än bara en grafisk uppgradering. Det finns en helt annan balans som inte riktigt finns i SC1. Dessutom jag väldigt nyfiken på hur storyn ska gå vidare. Antagligen blir det till att spela igenom SC1 inför det slutgiltiga släppet av SC2.

 

Min gamla Dell-skrivare som jag nämnt tidigare på bloggen har återuppstått igen. Den gamla trotjänaren blev räddad från vinden, så nu kan jag återigen scanna in bilder för att manipulera dessa. Creative life is good.


Dell

Gamla Bettan ställer upp på en bild.

 

Nej ni, nu tänker jag ge lite kärlek till xboxen min tillsammans med min kära sambo (oh, kinky...).

 

Johan, out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0