Teknikens under(?)


Det finns ett par grundläggande saker som en grafik/webdesigner behöver, bland dessa en dator med Internetåtkomst, ett bildredigeringsprogram och en textredigerare. Dessutom kan det vara en bra idé att införskaffa sig en digitalkamera och en ritplatta. Som ni kanske förstår finns det, förutom dessa nämnda, en uppsjö av saker man skulle vilja ha! För att inte tala om uppgraderingsnojan som kan drabba även den bäste; när man väl skaffat sig en (valfri teknikpryl) så har det redan kommit en ny version med just de där funktionerna DU vill ha!

 

Det är i denna situation som undertecknad befinner sig. Ja, jag har en dator (fyra om jag ska vara ärlig, varav en av dem är en netbook). Ja, jag har bildredigeringsprogram (två olika). Ja jag har en digitalkamera (i mobilen). Men jag skulle vilja ha en nyare dator, ett smidigare bildredigeringsprogram och en bättre digitalkamera.

 

En stor del (större än jag tänker medge) av denna dag har jag spenderat på nätet i jakt på billig ny teknik, i alla ovannämnda kategorierna. När abstinensbesvären lagt sig tillfälligt, efter surfande av blocket.se och prisjakt.se, inser jag absurditeten av det hela; jag är en bortskämd skitunge! Det är dags att njuta av och använda den utrustning som jag faktiskt har för att skapa kreativa och intressanta bilder och websidor istället för att blicka över muren till det grönare gräset. Det är slutsurfat på prylsiter för min del!

Åtminstone för idag.

 

ps. Om du, precis som jag är glad nybörjaranvändare av Adobe Photoshop, kolla in denna länk. ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0